در کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد ؛

در کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد ؛

در کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد ؛

احد عظیم زاده : لزوم احداث زیرساخت‌های لازم و ضروری برای توسعه گردشگری در کشور / ۱۵ میلیون گردشگر برای برنامه پنج ساله پیش بینی شده 
 
 رئیس‌ کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت : برای پذیرش گردشگران خارجی زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد از این رو اهداف گردشگری قابل تحقق نیست . 
در کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد ؛
احد عظیم زاده در کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح کرد ؛ 
لزوم احداث زیرساخت‌های لازم و ضروری برای توسعه گردشگری در کشور / ۱۵ میلیون گردشگر برای برنامه پنج ساله پیش بینی شده 
 
 رئیس‌ کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت : برای پذیرش گردشگران خارجی زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد از این رو اهداف گردشگری قابل تحقق نیست . 
 
به گزارش خبرنگار ما ،احد عظیم زاده در دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران اظهار داشت :  صنعت گردشگری و توریسم یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصادهای در حال رشد هست بدین جهت  اگر ایران با همین فرمان جلو برود و هیچ حمایتی از این صنعت نکند این صنعت رو به نابودی خواهد بود .
وی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات گردشگران خارجی اخذ به موقع روادید از مبادی متصدی صدور روادید کشورمان می باشد و به نظر می رسد تسهیل درصدور ویزا لازم و ضروریست. 
عظیم‌زاده با اشاره به لزوم ارتباط با ارگان‌ها و سازمانهای سیاست گذار در بخش گردشگری افزود : کشورهایی که در زمینه صنعت توریست موفق عمل کرده اند الگوی مناسبی برای رشد و توسعه گردشگری در کشور ما هستندلذا لزوم حمایت و همکاری سازمانها و ارگان‌های مرتبط با مقوله ی گردشگری برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز ضروریست. 
 
۱۵ میلیون گردشگر خارجی در برنامه پنج ساله مد نظر است
 
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه گردشگری در برنامه پنج ساله ۱۵ میلیون سالانه گردشگر خارجی را در نظر گرفته ایم این در حالی است که کشور همسایه ترکیه برنامه ریزی پذیرش بیش از ۶۰ میلیون گردشگر را انجام داده است. 
دشتی اردکانی افزود : اهتمام فراکسیون گردشگری مجلس بر حمایت از صنعت توریسم و جذب سرمایه گذار در این حوزه بوده و آمادگی برگزاری نشست های مشترک با بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات و ارتقا این حوزه هستیم.
 
عضویت در گروه های اقتصادی کشورهای در حال توسعه موجب توسعه صنعت توریسم می شود 
 
معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت : عضویت ایران در گروه های اقتصادی کشورهای در حال توسعه مانند بریکس می تواند در جهت توسعه و رشد صنعت گردشگری تاثیر گذار باشد چرا که همکاریهای بین کشورهای عضو در اکثر زمینه های اقتصادی صورت خواهد گرفت . 
جهانی ادامه داد : لغو روادید دو‌طرفه با کشورهای مختلف،رایزنی برای تسهیل در صدور روادید های دو طرفه برای مرتفع نمودن مسائل پیش روی صنعت توریسم در دستور کار وزارت خانه است . 
ایران گزارش می افزاید : کمیسیون گردشگری اتاق ایران با حضور  دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ، جهانی معاون اداره روادید و گذرنامه وزارت امور خارجه ، حسن زاده نائب رئیس اتاق ایران ، شالبافیان معاون وزیر گردشگری ، حجازی رئیس هلدینگ گردشگری شهرداری تهران و جمعی از فعلان حوزه گردشگری کشور و روسای کمیسیون های گردشگری اتاق‌های استان ها و جامعه هتل داران و تور گردانان کشور  برگزار شده  و به بررسی مشکلات فراروی صنعت توریسم پرداخته شد .

 

منو دسترسی