ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

تاریخ : ۱۹ دي ۱۴۰۰

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

احد عظیم زاده صادر کننده نمونه فرش و رئیس اتحادیه فرش دستبافت آذربایجان شرقی گفت: حمایت از فرش بافان و فرش فروشان در استان و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور
صادر کننده نمونه فرش گفت: حمایت از فرش بافان و فرش فروشان در استان و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.
به گزارش خبرنگار ما،احد عظیم زاده،رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات اداری در مورد صنعت فرش باید حل و فصل شود گفت:مسائل خردی که امکان حل شدن در استان را دارد ،باتوجه به قدرت شخص استاندار و سلامت وی ،نباید در ادارات معطل شود و از قالی بافان و فرش فروشان حمایت شود.
وی تاکید کرد:در استان ما ۱۶۰۰ پروانه فعالیت در حوزه قالی بافی صادر شده و حدود هزار کارگاه نیز پروانه ندارند که از آنان خواسته ایم برای دریافت پروانه اقدام کنند.
صادر کننده نمونه کشور ادامه داد:بیمه قالی بافان و فرش فروشان که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل میشود مورد بی مهری قرار گرفته و نمایندگان مجلس توجه لازم را ندارند.
وی یادآور شد:۱۵ سال صادر کننده نمونه کشور در حوزه فرش بوده ام و لی اکنون به علت تحریم صادراتی نداریم و به محض حل شدن موانع تحریمها میتوانیم در مدت یک هفته تا ۲۰ میلیون دلار صادرات فرش داشته باشیم و بازار خوبی در جهان در انتظار ما است.
وی ادامه داد:۱۲۰۰ نفر بامن کار میکنند و بنده هم هیچگونه سرمایه و ملکی در خارج از کشور ندارم و تنها به فکر ایران اسلامی هستم ودولت نیز باید به فکر حل مشکلات و رونق تولید و صادرات باشد.
رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز با اشاره به مشکلاتی که برای صادر کنندگان ایجاد میشود،بیان کرد:مشکلات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات حوزه فرش قابل مقایسه باحوزه ای چون پتروشیمی نیست چرا که دولت پولی به ما نمیدهد و فعالان فرش با سرمایه شخصی خود تجارت میکنند.